Stavanger-Odda

23 juni 2022 - Stavanger, Noorwegen

20220621_123101

paul1

We kunnen de camper heel dicht bij het centrum van Stavanger parkeren. Zoals bij ons in Den Haag de huur e-scooter op iedere hoek gepleu.. geparkeerd staat, zo staan hier overal e-stepjes. Een fijn idee voor als de terugweg toch iets verder blijkt dan mijn energieniveau hoog is.

We wandelen door een klein maar mooi stadspark, omringt door witte houten huisjes. In het midden een meer waar zwanen sierlijk baantjes glijden.

In het winkelcentrum kom je naast leuke boetiekjes ook de grote giganten tegen die wij zo goed kennen. Jack and Jones, Vera moda, Hunkermuller. Alleen hebben deze winkels hier zelf een veel leuker jasje aan.

Midden in het autoloze centrum golven smalle paadjes alle windstreken uit. De kleuren spatten je tegemoet. Alsof een regenboog op een dag besloten heeft af te dalen en alle huisjes in te kleuren.

20220621_12280120220621_12300820220621_12330220220621_123427

20220621_123606

Het doet zo vriendelijk en sprookjesachtig aan dat de Trol voor de bakker volledig op zijn plaats is en wij bijna indringers lijken.

20220621_122841

Van Stavanger word je blij. Het is onmogelijk om hier chagrijnig te lopen.

De reis gaat verder naar Odda. Onderweg eten we soep met brood aan een meer en pakken nog even een watervalletje mee die toch langs de kant van de weg naar beneden denderde.

20220621_180555(zie ook filmpje)

Om uiteindelijk in Odda de camper aan een Fjord te parkeren.

20220622_091829

20220622_080448

En als s'morgens het gordijn omhoog gaat en dit panorama zich ontvouwt blijft er niets anders over dan even heel stilletjes te glimlachen vanwege de prachtige dag die weer voor ons klaar staat.

1. Toon en Débora:
    23 juni 2022
    Wat een mooie natuur zeg, wat een ruimte, wat een rust, heerlijk!!!! Ik kan me het zo voorstellen dat jullie alleen maar genieten!! En hoe kleurrijk , daar mogen wij in Nederland wel een voorbeeld aan nemen, als je zo woont kan je niet chagrijnig zijn😃 Lieverds geniet ervan, geheel op jullie eigen tempo❣️😘
  2. Babette en Paul:
    😘 doen we
  3. Ria:
    23 juni 2022
    Wat mooi deze regenboogkleurenhuizen, kan me voorstellen dat je daar helemaal vrolijk rond loopt en dan die ruime ruimte om je heen, Heerlijk Genieten van alle moois dat nog komen gaat.😘🤷‍♂️
  4. Babette en Paul:
    Zeker 😘
  5. Jopie:
    23 juni 2022
    Weer een prachtige kijk mogen nemen van jullie vakantie , zo mooi al de gekleurde huizen , ik geniet er van,en ook de natuur zo mooi, , wat zullen jullie dankbaar en blij zijn om dit kunnen doen , zo fijn , fijne dag weer en op de het volgende verslag ,is zo leuk gr van ook een warme achtertuin in Dongen ,🥰👍
  6. Babette en Paul:
    Leuk dat je mee geniet.
  7. Tanja:
    24 juni 2022
    Wat prachtig is Stavanger! Zet m op mijn nog ooit te bezoeken lijst!
  8. Babette en Paul:
    25 juni 2022
    Zeker doen. Daar krijg je geen spijt van.