Van Odda naar Nordheimsund

25 juni 2022 - Norheimsund, Noorwegen

We verlaten Odda en reizen verder. Na een poosje doemt er voor ons een enorme waterval op. Uiteraard parkeren we de camper om het geweld van dichtbij te beleven.

20220622_103804

Vlak naast de waterval staat, strategisch opgesteld, een souvenirshop. Naast heel veel prullaria (made in China) hangt het vol met regenjassen, paraplu's en allerlei hoofddeksels om te voorkomen dat je nat wordt. De tijden dat men bevallig met een stukje Fa zeep de watervalstralen trotseerde zijn schijnbaar over.

20220622_103557Latefosse

De enigen die nog een watervaldouche krijgen zijn de voertuigen die er voorlangs rijden. Zoals wij.

We nemen de Ferry van Jondal naar Torviklygd

20220622_131628

En laten meteen het zonnetje voor de rest van de dag achter ons.

20220622_133311

We komen aan bij Hardangerfjord in het plaatsje Norheimsund en besluiten meteen dat we hier twee nachten blijven. De camperplaats is idyllisch genoeg.

20220623_092620

Ik besluit de stoute waterschoentjes aan te trekken en plons in het ijskoude Fjordenwater. Paul vind het stoer en besluit dat, niet stoer zijn, ook helemaal oke is. Hij haalt zijn radiografisch bestuurbare zeilboot uit de garage en geniet even van het spelen met de wind in de zeilen. Tot ook hij uiteindelijk even heel stoer moet zijn.

20220623_110716

een vislijn had zich om het zwaard vastgedraaid en hield zo het bootje gevangen aan een boei. Met iedere poging hem los te krijgen, trok de lijn steeds strakker. Uiteindelijk zat er niets anders op dan een Fjordenduik te nemen en hem te halen.

Maar daar stopt het wel even met de aktie.

We maken wat foto's

20220623_102629

20220623_102957

En nog een paar...

20220623_16075720220623_161011

20220624_083723

En verder blijven we zitten, ademen eens diep in en weer uit en doen een poosje helemaal niets.

1. Jopie:
    25 juni 2022
    Wat een held Babette in het ijskoude water , doe ik je echt niet na , en wat een prachtige waterval , zoiets nig nooit gezien, ja nu wel al is het maar op de foto, leuk om jullie ervaring weer te lezen , fijn weekend 💋
  2. Babette en Paul:
    26 juni 2022
    Haha. Het doorkomen is het lastigst. Als je er uit komt voel je je heel lekker.
  3. Toon en Débora:
    25 juni 2022
    Jeetje wat een woeste waterval zeg, echt schitterend 🤩 en jij in het ijskoude water……… echte girlpower 💪🏼 Oké Paul later ook, maar dat was meer een moetje😜 maar toch gedaan!!!! Nu lekker een paar dagen rust, geniet ervan samen!!!!
    Dikke liefs, Toon en Débora
  4. Babette en Paul:
    Ja, Paul jumpte als een echte Viking het water in. 😁
  5. Renėe:
    25 juni 2022
    Haha leuk verhaal hoor. En dapper met je stoute waterschoentjes in het koude water😅. Hoop dat het zonnetje snel weer komt en lekker verder genieten van jullie reis!
  6. Babette en Paul:
    26 juni 2022
    De blog loopt eigenlijk een beetje achter. We hebben maar een halve dag somber weer gehad. Nu is het weer heerlijk. Leuk dat je mee leest 🙂
  7. Ria:
    27 juni 2022
    Wat een mooie foto van jou Babette zo alleen in het kouwe fjordenwater...wel moedig om te doen en wat je schrijft "daarna voelt het heerlijk" maar ja "daarna" komt pas na "vooraf"😊en bij "vooraf" geef ik het dan al met bibberend kippenvel op. Ook fijn dat Paul werd uitgenodigd door zijn bootje om de kou te trotseren, zo is dit ook een mooie "samen gedaan herinnering" geworden. Liefs vanuit Maasdam 😘
  8. Babette en Paul:
    28 juni 2022
    Wat heb je toch een mooie gedachtenwereld. Daarna komt pas na vooraf... en ja, dit is inderdaad weer een mooie samen gedaan ervaring. 😘