Flåmbana rail away

1 juli 2022 - Flåm, Noorwegen

Oh my g..randmama! We hebben de rail away leeftijd bereikt. 👵🧓 Dat slow tv programma waar treinen door het landschap slingeren. Tunneltje in, tunneltje uit. Af en toe trekt de machinist aan het touwtje voor de toeter en verder niets.  En nu zijn we zelf van die passagier poppetjes. Maar volgens Lonely Planet is het de mooiste treinrit ter wereld. Dat maakt het al een stuk minder suf. Ook al gaat de reis van Flåm naar Myrdal en daarna net zo snel weer terug.

20220627_08521620220627_091321

20220627_092944

Ik twijfel bijna om foto's te plaatsen omdat het gewoon geen recht doet aan de ervaring.

20220627_093545

Maar ja, je ziet het he. Ik kan het toch niet laten. 🙃

20220627_09401820220627_095552

20220627_102400

Op de terugweg stoppen we bij een waterval. In de trein wordt prachtige Noorse folkszang aangezet en bij de ruïne danst een vrouw in rode fladderende jurk. Bij het inzoomen lijkt ze een trollengezicht te hebben. De machinist had al iets gemompeld over magische wezens. Al met al was het toch weer een mooie ervaring.

(Zie ook het korte filmpje)

1. Jopie:
    1 juli 2022
    Geweldig om in de trein te zitten ,wij kijken altijd naar dit programma, zo mooi de natuur , het blijft een prachtige reis , geniet nog van jullie dagen de vakantie schiet al op , vandaag mijn zus aan de tel gehad , jammer dat zij het niet kan volgen , maar zij hoorde wel dat het de moeite waard is om te lezen en de prachtige foto, liefs van ons ,
  2. Babette en Paul:
    2 juli 2022
    Bep boft maar met haar zusje. 🙂
  3. Toon en Débora:
    2 juli 2022
    Wat een mooie ervaring zeg met die trein, je ziet de mooiste plekjes, ook wel fijn om de toerist uit te hangen, wat is het een mooie ervaring is deze vakantie zeg., in 1 woord SCHITTEREND!!!!!!Lieve groetjes 🥰🥰